Kolonijalno (anti)obrazovanje Slobodana Antonića je provokativno delo koje istražuje kako međunarodni trendovi i politike utiču na srpski obrazovni sistem. Kroz analitički pristup, Antonić nudi kritički osvrt na reforme koje se sprovode pod uticajem globalnih standarda, ističući rizike od gubitka nacionalnog karaktera i samosvojnosti.
Obrazovanje u savremenom društvu
Kolonijalno (anti)obrazovanje Slobodana Antonića nudi kritički uvid u uticaje koje globalizacija ima na srpski obrazovni sistem. Ovo delo razmatra kako međunarodni standardi mogu dovesti do erozije nacionalnog identiteta i nezavisnosti u obrazovanju.
Transnacionalni uticaji i reforme obrazovanja
Antonić ističe kako se srpsko obrazovanje suočava sa pritiscima transnacionalnih struktura koje teže unifikaciji obrazovnih politika. Ove reforme često vode ka smanjenju uticaja domaćih kulturnih i obrazovnih vrednosti, zamenjujući ih generičkim globalnim standardima.
Začarani krug „antiobrazovanja“
Knjiga detaljno opisuje „antiobrazovanje” kao proces gde obrazovni sistemi gube svoju osnovnu funkciju – razvoj mislećih, kritičkih i kulturno svesnih građana. Antonić poziva na neophodnost očuvanja obrazovnih praksi koje jačaju nacionalni identitet i samostalnost.
Strategije za odbranu nacionalnog obrazovanja
Predlažući konkretne strategije, Antonić naglašava značaj aktivnog učešća u formulisanju obrazovnih politika koje treba da budu u službi domaćih potreba i ciljeva, a ne samo odraz ispunjavanja zahteva koji dolaze iz transnacionalnih centara.
Vraćanje kontrole nad obrazovanjem
Kolonijalno (anti)obrazovanje završava se pozivom na reevaluaciju i potencijalnu reintegraciju obrazovnih metoda koje podržavaju kulturnu raznolikost i nacionalnu specifičnost. Antonić zastupa ideju da obrazovanje treba da bude oslobođeno od pritisaka globalizacije i da aktivno doprinosi razvoju društva u skladu sa nacionalnim vrednostima i potrebama.